I går var vastrasicklao.se nere för ett okänt antal minuter. Grannar som försökte nå Västra Sicklaöns nyhetsportal togs istället till webbhotellet Crystones sida.
När jag märkte detta kontaktade omgående Crystones kundtjänst som enligt deras webbplats har öppet i 24 timmar. Istället svarade någon från växeln i telefonen om att alla som kan hjälpa mig är upptagna. Istället skulle jag ange mitt telefonnummer så att de kan ringa tillbaka.
Domännamnen började fungera igen, kundtjänsten hörde dock aldrig av sig via telefonen. Istället skickade man ett e-mail 12 timmar senare:
“Är åtgärdat, stod även driftinfo på vår hemsida om ärendet, gör gärna eb vana att kontrollera där först så får ni snabbare svar i framtiden.”
Självklart kollade jag driftinfo. Jag kunde dock inte läsa ut att min webbplats skulle vara nere och att mina domännamn skulle stå till försäljning. Det är också märkligt att kundtjänsten inte kunde nås och att jag inte fick en ursäkt utan bara ett nonchalant svar.