I veckan publicerades listan över Sveriges 100 bästa koncernsajter, där webbrankarna KWD (tidigare Hallvarsson & Halvarsson) kollade vilka webbplatser som stämmer bäst överens med journalisternas, analytikernas och jobbsökarnas förväntningar.

Den här gången blev webbplatsen sca.com som jag ansvarar för på SCA Svenska Cellulosa Aktiebolaget den svenska koncernsajten som bäst stämmer överens med målgruppernas förväntningar. Det alltså inte “flashig” design eller funktioner som bedöms. >> Klicka här för svenska topp 100
“SCAs webbplats reflekterar det faktum att de lyckas kommunicera till en bred målgrupp. Vår bedömning är att de möter kraven från såväl analytiker som studenter. Tydliga exempel är bolagsbeskrivning, prioriterad HR information och inte minst ett seriöst och ambitiöst grepp om sociala medier”, säger Staffan Lindgren, ansvarig för studien på KWD. >> Läs pressmeddelandet om årets webbrankning
Som Online Communications Manager på SCA ansvarar jag för produktion och publicering av nyheter, uppdatering av befintligt innehåll, kontakter med byråer om designändringar och teknisk vidareutveckling, statistik, sökmotorsoptimering och social media.
Jag anställdes 2009 på SCA. Då rankades webbplatsen som sjua. Året därefter blev det plats 2 / 3.
P.S. SCA, Svenska Cellulosa Aktiebolaget är världens tredje största hygienbolag med varumärken som Libresse, Libero, Tork, TENA och Edet. SCA är även Europas största privata skogsägare och i topp tre bland förpackningsföretag. Jag jobbar med koncernens webbplats sca.com och företagets närvaro i sociala medier, exempelvis facebook.com/SCA.
GRATTIS !!
Grattis, jag förstår utnämningen, du gör ett mycket bra jobb!
Grattis!