Jag fick driva på utvecklingen. Så heter internetmagasinet Internetworlds artikel som bygger på en intervju med mig om hur jag fick fick kämpa för att företaget jag jobbar på skulle ta sociala medier mer på allvar, samtidigt som jag själv utvecklades och likaså mina kolleger.

“Man var helt oförberedd här och hade stängt av tillgången till sociala medier. Det var inte ens möjligt rent tekniskt. Det fick jag driva på. Vi har gått från noll till 40, men vi har en bit kvar”, säger jag till Internetworld om hur det var när jag började på SCA i februari 2009.
>> Läs hela artikeln om mig, Konstantin C Irina i tidningen Internetworld
SCA, Svenska Cellulosa Aktiebolaget är världens tredje största hygienbolag med varumärken som Libresse, Libero, Tork, TENA och Edet. SCA är även Europas största privata skogsägare och i topp tre bland förpackningsföretag. Jag jobbar med koncernens webbplats sca.com och företagets närvaro i sociala medier, exempelvis facebook.com/SCA.